Yleinen

Olen tämän päivän ihmetellyt vielä tuota Ronaldin kaappausta. Aluksi pidin tätä selkeänä markkinointi-kampanjana. Eniten minua ihmetytti, miten Iltasanomat oli saanut tästä niin nopeasti tietoa. Uutinen oli julkaistu melko pian YouTube-videon julkaisun jälkeen ja vasta tänään, ovat muutkin uutisoineet asiasta.

Kysyin asiasta sitten uutisen kirjoittaneelta toimittajalta ja yllätyksekseni hän myös vastasi mailiini. Lähdettään hän ei luonnollisesti tunnustanut, eikä myöskään myöntänyt, että tietäisi tämän olevan markkinointitempaus.
Domainin jäljistä selvisi sitten, että FLA käyttää www.premiumfanpage.com -palvelua ja, että olisi epätodennäköistä, että kyseessä olisi markkinointikampanja.

Se vielä ihmetyttää, että onko kyseessä pelkkä sattuma vai liittyykö tämä tempaus, jotenkin siihen, että McDonaldsilla pyörii samaan aikaan teeveessä mainoksia. Missä he mainostavat hampurilaisissa olevia 100 % naudanlihapihvejä, eivätkä ne sisällä natriumglutamaattia.

Riisun siis foliohattuni ja jään erityisesti odottamaan huomenna julkaistavaa uutta videota (?) ja miten asiassa lopulta käy. Lopuksi totean vielä, että tämän tempauksen saaman julkisuuden jälkeen voisivat yritykset harkita enemmän erilaisten viraalikampanjoiden käyttöä. Tätä kirjoittaessani YouTubessa on videolla jo 12 300 katsojaa. Lisäksi blogini on rikkonut tänään ylivoimaisesti kävijäennätykseni. Tosin välitön poistumisprosentti on ollut myös masentavan suuri 🙁


Comments

  1. Mäkkärin ilmoitus, että he ovat tehneet rikosilmoituksen tapauksesta antaa vahvasti ymmärtää, etteivät he ole tempauksen takana – poliisin mukaan vetäminen tyhjin perustein olisi aikamoinen riski. Muutenkin terrorismilla ja teloituksilla leikittely ei ole oikein perheystävälliselle firmalle sopivaa, vaikkakin verkkokamppiksena monet raflaavatkin jutut toimii paremmin.

  2. Olet aivan oikeassa Erkka. juuri nämä kohdat tässä ovat itseäkin ihmetyttäneet ja osaksi tämän vuoksi olen myös tänään alkanut miettimään, että jollei kyseessä olisikaan mikään viraalikamppis.

    Se minua vielä ihmetyttää, miten he pyrkivät toimilla hyvin ammattimaisesti maksimoimaan Word-of-mouthin määrän. Ja samalla tarkkailevat ja varmaan mittaavatkin myös missä joka puolella heistä puhutaan tai kirjoitellaan. Tämä viittaisi vahvasti mainostoimistoihin.

    En jaksa uskoa, että teekkaritkaan olisi nähneet näin valtavaa työtä jäynän tekemiseen… Tai jos ovat, niin tässä on hyvin vahva tämänvuotisen jäynäkilpailun voittajaehdokas…

  3. Uusi video on ilmestynyt: http://www.youtube.com/watch?v=tFur1-i6BpA
    Autossa näkyy lukevan "veistoshuolto.com" osoite, mutta google eikä yritysrekisterikään tunne tätä yritystä. Lisäksi tämä domain on perustettu juuri tammikuun lopussa…

  4. Mediahuomio oli niin suuri, että oli pakko tutkia asiaa. Noh, kyllähän se totuus sieltä paljastui:http: //bit.ly/freeronald. Hauskaa, että muitakin on kiinnostanut tämä pienen salapoliisityön verran 😀

  5. Jees. Kyllähän tuo oli erittäin mielenkiintoinen tapaus, enkä meinannut saada siirrettya ajatuksia tuosta pois. Enpä itse olisi kyllä ikinä arvannut tuota "näyttelyksi".

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *