6 loistavaa markkinointiaiheista lainausta Yleinen

Lukiessani kirjoja olen kirjoittanut ylös itselleni lainauksia, vinkkejä tai muuten mielenkiintoisia tekstinpätkiä, jotka olen kokenut itselleni tärkeäksi ja hyödylliseksi. Ne ovat kuitenkin olleet muistikirjassani, jota en turhan usein ole lukenut läpi. Tämän takia tein mielestäni kuudesta parhaasta lainauksesta omat kuvat, jotka tulostan ja laitan työpisteelleni muistuttamaan minua päivittäin näistä. Alapuolelta löydät ne lyhyiden perusteluiden kera.

1. “There is nothing that is more certain sign of insanity than to do the same thing over and over and expect the results to be different“ -Albert EinsteinalbertIhmiset usein tekevät asioita samalla tavalla useita vuosia. Silti he ihmettelevät, miksi tulokset ovat aina samoja, tai niihin on tullut vain pieniä parannuksia. Itsekin teen tätä melkein päivittäin, selkeiten tämä korostuu aina tenttilukemisen kanssa. Mielestäni olen löytänyt itselleni parhaan opiskelutekniikan, enkä millään suostu vaihtamaan sitä, vaikka tenttituloksissa voisi olla parannettavaa. Omalta mukavuusalueelta poistuminen on vain liian vaikeaa, etenkin kun siihen vielä liitetään pieni riski…

2. “By publishing content that shows buyers you understand their problems and can show them how to solve  them, you build credibility.“ – Ardath Albeeardath-albee Mielestäni aivan loistava sitaatti. Tämän pitäisi olla joka yrityksessä ohjenuorana. Miten muuten voit vakuuttaa asiakkaallesi, että sinä ymmärrät häntä ja voit auttaa häntä?

3. “Before you create any more ”great content,” figure out how you are going to market it first.“ -Joe Pulizzi & Newt Barrett

Joe-Pulizzi-Newt-BarrettLiian usein (etenkin suomalaiset) tekevät erilaista sisältöä, mutta he jättävät asian tähän eivätkä enää promoa sisältöään mitenkään. Samalla myös menetetään kovalla vaivalla tehdyn sisällön hyöty. Tämä tapahtuu monessa yhteydessä. Markkinoijat tekevät esitteitä, videoita ym., journalistit kirjoittavat lehtijuttuja, analyytikot laativat raportteja. Kaikissa näissä on sama homma. Sisällön valmistuttua siirrytään tekemään seuraavaa sisältöä ja unohdetaan täysin, että kuluttaako kukaan tekemäämme sisältöä jotenkin. Jopa parhaimmat viraalikampanjat vaativat sen promoamista, niin miksi sinun sisältösi ei?

4. “Always write as if you’re talking to an individual, rather than a group.“ – Ian Atkinsonian-atkinson

Ihmiset haluavat kokea, että he ovat yksilöitä ja heitä puhutellaan yksilöllisesti. Jopa b2b-yrityksissä yksilöt tekevät päätöksiä, eikä vain yritys.

5. “High search engine rankings are not created through manipulation or trickery. They are the results of offering excellent content.“ -David Meerman Scottdavid-meerman-scott

Hakukoneoptimointi on ollut teknistä puuhaa ja osaltaan on vieläkin, mutta tärkeintä on kuitenkin sinun sisältösi. Google on myös ilmoittanut, että se tulee tulevaisuudessa entistä enemmän korostamaan hyvän ja suositun sisällön merkitystä algoritmeissaan…

6. “You cannot bore someone into buying your product“ -David Ogilvyogilvy

En ymmärrä vieläkään, miksi monet yritykset luulevat, että he pystyvät myymään tuotteitaan vain tuotetietojen avulla ja tylsistyttämällä kuluttajia. Tietysti esim. tuotetiedotkin ovat tärkeitä, mutta ensiksi sinun pitää saada herätettyä kuluttajan mielenkiinto tuotetta kohtaan.

Mitkä ovat sinun lempilainauksia? Miksi?


Comments

  1. Hyviä lainauksia. Varsinkin tuo ensimmäinen kolahti.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *