
1. Mobiili ei ole enää vain nuorten media
- Internetin käytöstä vain mobiililaitteiden avulla tulossa entistä tärkeämpää nuorten keskuudessa
- Yli 55-vuotiaat ja vanhemmat ovat kuitenkin nopeiten kasvava mobiilikäyttäjien ryhmä
Lähde: comScore – http://www.comscore.com/Insights/Presentations-and-Whitepapers/2015/2015-US-Digital-Future-in-Focus
2. Median käyttö mobiililaitteilla lisääntyy
- Mobiililaitteet vastaavat ~50% BBC:n iPlayerin tv- ja radio-ohjelmien pyynnöistä / katseluista
Lähde: BBC – http://downloads.bbc.co.uk/mediacentre/iplayer/iplayer-performance-mar15.pdf
3. Ajankäyttö: desktop vs mobiili
Lähde: comScore – http://www.comscore.com/Insights/Presentations-and-Whitepapers/2015/2015-US-Digital-Future-in-Focus
4. Ajankäyttö: TV vs mobiili
- Yhdysvalloissa ihmiset käyttävät jo enemmän aikaa mobiililaitteiden parissa kuin TV:n parissa
- Mobiili ei ole enää vain ”second screen”, siitä on tulossa ”first screen”
Lähde: Business Insider – http://uk.businessinsider.com/chart-of-the-day-americans-spend-more-time-using-mobile-devices-than-tv-2014-11
5. Facebookin käyttö
- Vain mobiililaitteiden avulla Facebookia käyttävien osuus MAU:sta (Monthly Active Users) 38%
- Tämän vuoden puolella menee todennäköisesti 50 % rikki
6. Markkinointipanostukset mobiiliin
- Brändimainostajat alkanet panostaa mobiiliin
- Mobiilimainosten osuus Facebookin mainostuloista jo yli 70%
- Q1, ’15: 73%
- Q4, ’14: 69%
- Q4, ’13: 43%
- Q4, ’12: 23%
Lähde: Business Insider – http://www.businessinsider.my/facebooks-mobile-ad-business-is-three-quarters-of-total-revenue-2015-41. Mobiili ei ole enää vain nuorten media
Recommended Posts

Voiko ääni olla uusi ruutu?
07 Nov 2016