mobiili 1. Mobiili ei ole enää vain nuorten media Internetin käytöstä vain mobiililaitteiden avulla tulossa entistä tärkeämpää nuorten keskuudessa Yli 55-vuotiaat ja vanhemmat ovat kuitenkin nopeiten kasvava mobiilikäyttäjien ryhmä Lähde: comScore – http://www.comscore.com/Insights/Presentations-and-Whitepapers/2015/2015-US-Digital-Future-in-Focus 2. Median käyttö mobiililaitteilla...
Read More
Yleinen Brändäyksen ja performanssimarkkinoinnin suhteesta käydään mielestäni yllättävän vähän keskustelua. Aihe on varmaan jäänyt Internetin ja sosiaalisen median hypetyksen jalkoihin, mutta silti äärimmäisen mielenkiintoinen ja tärkeä. Jos aiheesta käydään keskustelua jossain, niin voitko vinkata siitä kommenttiosiossa? Itse...
Read More
Työskentely Lukemalla tämän kirjoituksen huomaat, että skeptisinkin tehokkuuden parantamista kohtaan oleva henkilö ja mielestään keskimääräistä tehokkaampi työssään voi oppia todella paljon, jos vain haluaa. Jos et jaksa lukea kirjoitusta läpi, niin en syytä sinua, itsekään en olisi...
Read More
Analytiikka Viime vuosien aikana A/B testauksesta on muodostunut yksi digimarkkinoijien tärkeimmistä taidoista ja työkalusta. A/B testaus tarkoittaa, että testataan mikä vaihtoehto suoriutuu parhaiten mitattuna valitulla mittarilla. Tarkalleen ottaen testataan kumpi kahdesta vaihtoehdosta suoriutuu paremmin. Tosin yleensä A/B...
Read More
Yleinen
Yleinen Erilaisista digitaalista jakelijoista ja aggregaateista on tullut jo erittäin tärkeitä ja tulevaisuudessa niiden tärkeys korostuu entisestään. Jos haluat, että yrityksesi pärjää tulevaisuudessa, tulee sinulla olla erittäin hyvät välit alasi tärkeimpiin digitaalisiin jakeluketjuihin/aggregaatteihin. Ilman näiden apua, yrityksesi voi toki olla taloudellisesti kannattava,...
Read More
Yleinen ”Internet ja digitalisoituminen tasapuolistavat markkinoita ja antavat jokaiselle yritykselle mahdollisuuden menestyä”. Näin luultiin, mutta käytännössä Internetin ja digitalisoitumisen vaikutukset ovat olleet juuri päinvastaisia. Nykyään tuotot jakautuvat entistä enemmän vain muutamille tuotteille tai yrityksille. Etenkin tämä on...
Read More
Yleinen Aloitin blogini pitämisen noin 3,5 vuotta sitten. Suurin syy tähän oli halu oppia kirjoittamaan. Kouluissa olin aiemmin vihannut äidinkieltä ja erityisesti kirjoittamista. Yksinkertaisesti en vaan osannut kirjoittaa. En keksinyt ikinä ideoita, mistä kirjoittaa. En osannut kielioppia....
Read More
Markkinointikampanja Eilen Sonera saavutti markkinointikampanjallaan huimat näkyvyydet maksetussa mediassa sekä runsaasti keskustelua sosiaalisessa mediassa. Oliko kampanja kuitenkin laiton? Itse olen ns. sissimarkkinoinnin fani, arvostan erittäin paljon kekseliäitä ja toimivia markkinointi-ideoita, eli sissimarkkinoinnissa ei siis itsessään ole mitään vikaa. Usein sissimarkkinointiin...
Read More
Sosiaalinen media LinkedInissä on lähes puoli miljoonaa Suomalaista, mutta yllättävän vähän olen kohdannut siellä suomalaisiin mainostajiin tai yleensäkään kohdannut Suomessa puhetta LinkedInin mainosratkaisuista. Tämän kirjoituksen tarkoituksena on avata, mitä LinkedIn tarjoamat mainosratkaisut pitää sisällään ja tarjota käytännönläheinen esimerkki kampanjan pystyttämisestä. Viimeisen vuoden aikana...
Read More
