Blog


6 faktaa mobiilista, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tietää mobiili

1. Mobiili ei ole enää vain nuorten media Internetin käytöstä vain mobiililaitteiden avulla tulossa entistä tärkeämpää  nuorten keskuudessa Yli 55-vuotiaat ja vanhemmat ovat kuitenkin nopeiten kasvava mobiilikäyttäjien ryhmä Lähde: comScore – http://www.comscore.com/Insights/Presentations-and-Whitepapers/2015/2015-US-Digital-Future-in-Focus 2. Median käyttö mobiililaitteilla...

Read More


Brändiohjeistus vs optimointi – kumpi voittaa? Yleinen

Brändäyksen ja performanssimarkkinoinnin suhteesta käydään mielestäni yllättävän vähän keskustelua. Aihe on varmaan jäänyt Internetin ja sosiaalisen median hypetyksen jalkoihin, mutta silti äärimmäisen mielenkiintoinen ja tärkeä. Jos aiheesta käydään keskustelua jossain, niin voitko vinkata siitä kommenttiosiossa? Itse...

Read More


Vältä nämä 4 yleisintä virhettä A/B testauksessa Analytiikka

Viime vuosien aikana A/B testauksesta on muodostunut yksi digimarkkinoijien tärkeimmistä taidoista ja työkalusta. A/B testaus tarkoittaa, että testataan mikä vaihtoehto suoriutuu parhaiten mitattuna valitulla mittarilla. Tarkalleen ottaen testataan kumpi kahdesta vaihtoehdosta suoriutuu paremmin. Tosin yleensä A/B...

Read More


Beyoncén uuden albumin julkaisu ja digitaalisten julkaisukanavien tärkeys Yleinen

Erilaisista digitaalista jakelijoista ja aggregaateista on tullut jo erittäin tärkeitä ja tulevaisuudessa niiden tärkeys korostuu entisestään. Jos haluat, että yrityksesi pärjää tulevaisuudessa, tulee sinulla olla erittäin hyvät välit alasi tärkeimpiin digitaalisiin jakeluketjuihin/aggregaatteihin. Ilman näiden apua, yrityksesi voi toki olla taloudellisesti kannattava,...

Read More


Niche on kuollut? Kauan eläköön blockbusterit Yleinen

”Internet ja digitalisoituminen tasapuolistavat markkinoita ja antavat jokaiselle yritykselle mahdollisuuden menestyä”. Näin luultiin, mutta käytännössä Internetin ja digitalisoitumisen vaikutukset ovat olleet juuri päinvastaisia. Nykyään tuotot jakautuvat entistä enemmän vain muutamille tuotteille tai yrityksille. Etenkin tämä on...

Read More


Blogin välitilinpäätös – tuskaa ja onnistumisia Yleinen

Aloitin blogini pitämisen noin 3,5 vuotta sitten. Suurin syy tähän oli halu oppia kirjoittamaan. Kouluissa olin aiemmin vihannut äidinkieltä ja erityisesti kirjoittamista. Yksinkertaisesti en vaan osannut kirjoittaa. En keksinyt ikinä ideoita, mistä kirjoittaa. En osannut kielioppia....

Read More


Onko Soneran markkinointikampanja laiton? Markkinointikampanja

Eilen Sonera saavutti markkinointikampanjallaan huimat näkyvyydet maksetussa mediassa sekä runsaasti keskustelua sosiaalisessa mediassa. Oliko kampanja kuitenkin laiton? Itse olen ns. sissimarkkinoinnin fani, arvostan erittäin paljon kekseliäitä ja toimivia markkinointi-ideoita, eli sissimarkkinoinnissa ei siis itsessään ole mitään vikaa. Usein sissimarkkinointiin...

Read More


LinkedInin mainosratkaisut Sosiaalinen media

LinkedInissä on lähes puoli miljoonaa Suomalaista, mutta yllättävän vähän olen kohdannut siellä suomalaisiin mainostajiin tai yleensäkään kohdannut Suomessa puhetta LinkedInin mainosratkaisuista. Tämän kirjoituksen tarkoituksena on avata, mitä LinkedIn tarjoamat mainosratkaisut pitää sisällään ja tarjota käytännönläheinen esimerkki kampanjan pystyttämisestä. Viimeisen vuoden aikana...

Read More



Page 2 of 712345...Last »