Markkinointialan ihmisten keskuudessa käydään Suomessa jatkuvasti jeesustelua, että miten markkinointia ei arvosteta Suomessa tarpeeksi ja miten hyviä osaajiakaan ei löydy täältä tarpeeksi. Keskustelun yhteydessä vertaamme itseämme useasti rakkaimpaamme kilpakumppaniin, eli Ruotsiin. Missä kaikki vaikuttaa olevan niin...
Read More
Viime vuonna TNS Gallupin lukujen mukaan verkko oli ainut media, jossa mainonnan määrä kasvoi. Onko tämä laman aiheuttama tilastoharha? Yritykset siirtyivät entistä enemmän käyttämään digitaalista markkinointia sen mahdollisen kustannustehokkuuden vuoksi? Miten käy kun nousukausi tulee? Siirtyvätkö...
Read More
Noin kaksi vuotta sitten alkoi sosiaalisen median ylösnousu ja hypetys Suomessa. Tähän asti sitä oli pidetty lähinnä vain nörttien ja friikkien kokoontumispaikkana, joilla ei olisi muuta elämää. Aluksi tavallinen media puhui facebookista ja muista sosiaalisista medioista...
Read More
Hakukoneoptimointi on lisääntynyt viime aikoina jo paljon. Nykyään myös ymmärretään, jo että kyseessä on eri asia kuin mainosten ostaminen hakukoneista. Hakukoneoptimoinnin avulla pyritään parantamaan verkkosivun sijoituksia hakukoneissa. Tähän vaikuttaakin luonnollisesti erittäin moni asia, mutta seuraavassa käyn...
Read More
Yleinen Tämä on elämäni ensimmäinen blogikirjoitus, joten vielä vähän harjoittelun makua on varmaankin havaittavissa. Mutta samalla tämä toimikoon eräänlaisena teaserina tuleviin kirjoituksiini. Sitten itse asiaan… Miksi kaikki on Suomessa niin tylsää ja harmaata? Olemme tunnettuja maailmalla eräänlaisena...
Read More
